Известие

Collapse
No announcement yet.

Alfa Romeo 147 1.6 16v фейслифт, двигателя заглъхва малко преди 4000 оборота

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Alfa Romeo 147 1.6 16v фейслифт, двигателя заглъхва малко преди 4000 оборота

    Здравейте, колеги! След 3500 до 4000 оборота двигателя се спъва, а това е далеч от критичните. Светна и за малко чека, после изгасна. Някой знае ли дали това е оригиналното ограничение на оборотите? Според мен колата има някакъв проблем, защото при ускорение като че ли се мъчи а и самото ускорение не е като за бензинов двигател 105 hp! Закачих я после и ми изписа дебитомер....?! А може ли това, че двигателя по принцип няма тяга, проблема да е запушен катализатор, примерно? Доколкото знам катализатора се изпробва само по един начин-откача се още след изходящите колектори и се тества колата в движение....?!
    Last edited by vanboy; d.m.y г., 19:15.

  • #2
    Щом си видял грешка за дебитомер, фокусирай вниманието си върху него, пред всичко останало. Направи лог в движение на обороти, на желано и на измерено количество въздух.
    Откачи буксата на дебитомера и пробвай дали пак се спъва.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

    Comment


    • #3
      Благодаря, утре ще пробвам!

      Comment


      • #4
        Взех един дебитомер за проба от морга-със сигурност-работещ от познат, но разлика нямаше-отново ускорява мъчейки се и когато достигна около 4000 оборота, двигателя заглъхва.Не изписва никакви грешки по двигателя. Аз все си мисля, че вероятно е запушен катализатор. Оттук-нататък се чудя как да подходя. С 2 ламбда-сонди е-едната е на него, другата е след него. Знам, че ако го сменя с резонаторно гърне, ще остане грешка заради ламбдата и там влизаме във филми....Има ли майстор в или около Бургас да извърши тая дейност? П.П. Забравих да спомена, че газовете от задното гърне парят ненормално жестоко, освен това като че ли понамирисва на развалено от изпаренията, а звука на двигателя при ускорение е като мучаща крава!
        Last edited by vanboy; d.m.y г., 18:12.

        Comment


        • #5
          Да не си с газова?

          Comment


          • #6
            Ghostface86
            Да. с газово съм, но и на бензин е така!? М-у другото, когато купихме колата, тя имаше проблем с маслото. Когато влезе в режим, започваше да пищи индикацията за маслото, звука на двигателя се променяше-започваше да трака като дизел, но се оказа задръстена маслена помпа. Прочистихме системата, сменихме маслото и този проблем изчезна. Още преди да поставя газово, звука на колата беше странен, но тогава не съм я напъвал до 4000 оборота и не знам дали преди поставянето на газовото, мотора се е спъвал така при тези обороти....може би-да! Ако има значение, маслото е Тотал 5W40?! Мерил съм и компресията на цилиндрите-перфектна е! Дроселовата клапа даже съм вадил за профилактика! Иначе двигателя работи гладко-като хладилник....
            Last edited by vanboy; d.m.y г., 07:57.

            Comment


            • #7
              Мисля, че са правилни насоките - катализатор и дебитомер.

              Сондите не са проблем, не се притеснявай, дори и да светне чека , колата пак ще си върви.
              Тези след катализатора се оправят със софтуер, с ламбда-емулатор или със адаптери на сондите.
              Тази преди катализатора, ако не работи се сменя с нова оригинална.
              156 2.0TS

              Comment


              • #8
                Няма признаци да не работят ламдасондите. Като начало смятам да сложа една добавка на Бардал за продухване на катализатора и същевременно да я опъна на по-дълъг път на високи обороти и да видя дали ще има ефект...

                Comment


                • #9
                  Веднъж засмърдят ли на развалени яйца - няма спасение.
                  Махай ги всичките, слагай резонаторно гърне или един универасален катализатор (в емкомплекта са по 100лв) и ще се отпуши колата.
                  156 2.0TS

                  Comment


                  • #10
                    А този универсален катализатор къде мога да го намеря за такава цена?

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от vanboy Покажи съобщение
                      А този универсален катализатор къде мога да го намеря за такава цена?
                      EM-комплект се казва магазина.

                      https://store.emk-33.com/category/23...iversalni.html
                      156 2.0TS

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от vanboy Покажи съобщение
                        М-у другото, когато купихме колата, тя имаше проблем с маслото. Когато влезе в режим, започваше да пищи индикацията за маслото, звука на двигателя се променяше-започваше да трака като дизел, но се оказа задръстена маслена помпа. Прочистихме системата, сменихме маслото и този проблем изчезна.
                        Това, че е останал двигателя без мазане, не говори много добре. Не се и знае колко време е карано така, преди да сте я купили!
                        Sport Wagon 2.0TS|LPG

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от dhtj Покажи съобщение
                          EM-комплект се казва магазина.

                          https://store.emk-33.com/category/23...iversalni.html
                          Благодаря!

                          Friday Да,така е! Точно поради тази причина, когато беше в бокса след покупката, прегледахме колянов вал и лагерите му, както и разпределителните валове, компресия на цилиндрите...общо взето я отворихме отвсякъде и беше перфектна за моя радост...само смених биелни лагери и почистихме маслената помпа и картера, че бяха тотално задръстени! Явно италианеца, като му е светнало маслото направо я е зарязал без да я кара дълго така....
                          Last edited by vanboy; d.m.y г., 22:41.

                          Comment


                          • #14
                            С тези универсалните катализатори шанса да ти светне чека заради втората сонда е реален и пак трябва да я лъжеш. Аз не бих бързал да купувам.
                            Не съм запознат, но щом имаш софтуер за диагностика не се ли визуализират стойностите и на втората сонда. Предполагам по това може да се определи състоянието на катализатора.
                            Ето пример: https://www.troublecodes.net/wp-content/uploads/2015/07/Oxygen-Sensors-Cat.png

                            Sport Wagon 2.0TS|LPG

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от Friday Покажи съобщение
                              С тези универсалните катализатори шанса да ти светне чека заради втората сонда е реален и пак трябва да я лъжеш. Аз не бих бързал да купувам.
                              Не съм запознат, но щом имаш софтуер за диагностика не се ли визуализират стойностите и на втората сонда. Предполагам по това може да се определи състоянието на катализатора.
                              Ето пример: https://www.troublecodes.net/wp-content/uploads/2015/07/Oxygen-Sensors-Cat.png

                              Моят тестер не ми ги дава визуализирано, както е на снимката...утре пак ще я закача да видя от стойностите на 2-рата дали от нея може нещо да се разбере...Тя колата тъй или иначе си е на 240000 км. 99% катализатора ще е запушен малко или много. Иначе, взех решение да го сваля и почистя, както колегата монтьор си е направил неговия. Свален се слага във вана с някаква течност, загрята до 60 гр. и всичко става чернилка. После се продухва с компресора и става като нов. Видях неговия, преди да го е сложил на Голфа си. Ще го сваля и ако вътре не се е раздробил на парчета, може и да стане работата...
                              Last edited by vanboy; d.m.y г., 18:21.

                              Comment

                              Working...
                              X